Wedstrijdverslag: Langeveen 1 – FC ‘t Centrum 1: 4-0 (0-0)

Op zondag 6 oktober trad Langeveen aan tegen oude bekende FC ‘t Centrum. Voorafgaand aan het duel stonden beide ploegen op 3 punten en dus was het na de deceptie van vorige week weer zaak om 3 punten te pakken voor Langeveen.

Om 14:00 floot leidsman Van Klooster voor het startsignaal en ‘t Centrum was de eerste 15 minuten de bovenliggende partij. Langeveen werd naar achteren gedrukt, maar hele grote kansen hoefde het ook niet te incasseren. Vanaf een minuut of 20 werd Langeveen sterker en dominanter. Er werden een aantal kleine kansen gecreëerd, maar na 45 minuten zochten beide ploegen de kleedkamers op met een 0-0 ruststand.

Het eerste kwartier na rust was ook nog wat afwachtend, maar daarna gingen de Langeveners helemaal los. In de 65e minuut werd de linksback van ‘t Centrum onder druk gezet door Wessel Waaijer en de bal werd vervolgens meegegeven aan Thijs Olimulder die de 1-0 aantekende. Amper 2 minuten later ging Thijs wederom op goal af. Zijn schot werd nog gestuit door de doelman, maar viel voor de voeten van Wessel. Met zijn linker plaatste Wessel de bal in de linkerhoek en zo werd het 2-0. ‘t Cemtrum besloot vervolgens om massaal naar voren te gaan, maar Langeveen wist juist gebruik te maken van de geboden ruimte. In de omschakeling wist Maarten Lohuis de aangesloten Wessel te vinden en na een kapbeweging werd de beslissende 3-0 gemaakt. In de 85e minuut mocht ook Thijs zijn tweede maken. Hij werd weggestoken door Ties Mensen en omspeelde de keeper om de 4-0 te maken. Even later kreeg hij ook nog de kans op een hattrick, maar de keeper wist nog net te redden.

Al met al een goede overwinning voor Langeveen en zo blijft het bij de bovenste ploegen in de openingsfase van het nieuwe seizoen. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Zenderen Vooruit op het programma.